Stoned in Paradise

Stoned in Paradise

WXLFLESS - REBEL Album Bemutató

2024. június 21. - BEn

WXLFLESS-re (rendes nevén Farkas Dávid), én a Sávlekötő Camp-ben figyeltem fel. Aki nem tudná mi az, a Sávlekötő Camp tehetségkutató műsor a YouTube-on, aminek Lil Frakk a műsorvezetője, a zsűri pedig Lábas Viki a Margaret Island-ból, Szendrői Csaba az Elefántból, AKC Misi és a BSW, és Dávid ebben a műsorban az első kihívásnál 3 óra alatt összerakott egy olyan dalt, hogy leszakadt a fejem tőle. Ott döntöttem el, hogy nekem róla írnom kell. Most pedig fogok is!

lebel.jpg

 

Aki nem ismerné őt, ő egy rapper 2022-ben adta ki első albumát Farkas néven, amin szerepel az eddigi leghíresebb dala, a Táska, amin Beton Hofi és Csoky is featel. Alapvetően trap műfajban alkot, de vannak old school hip-hop-os dalai is és vannak gitárra épülő már-már alter rock dalai is, vagyis azok is, csak nem a mostani, hanem inkább a 60-as 70-es évekbeli alternatív dalok. Amúgy Dada emelett még multiinstrumentalista is, gitározik, basszusgitározik és zongorázik, valamint producerkedik is, és ezek közül az összeset autodidakta módon tanulta meg. 

Az album elég erősen kezd a Rebel Intro egy rohadt erős dal, tök lassan indul, majd a végére bejön egy torzított gitáros rész, ami engem nagyon meglepett, de egy ugyanilyen, már-már metalos gitár rész van a második Bad Trip Joints című számban is. A harmadik dal, pedig teljesen különbözik az előbbi kettőtől, ugyanis a Nem Jó egy ilyen kis aranyos gitározgatós, énekelgetős dal, és amikor bejön a közreműködő GAB része ott teljesen elvesztem a cukormázban. Egy ilyesmi sablon megfigyelhető a teljes albumon, de inkább nem lövök le minden poént. 

 Dalok terén a kedvenceim a Bad Trip Joints, a Senki Kölyke, lassab dalok közül a Jane Birkin és a Halálos élet nagyon tetszik, de a kedvenc dalom egyértelműen a BÖBE-vel közös Tour de France. Ennek a dalnak nagyon jó a refrénje, a bridge-je a verzék, konkrétan minden jó benne, csak egyetlen baj van vele, az pedig a YouTube Music-on lévő hangzása. A refrénben a basszus valahogy bezavar az énekbe, és szinte hallgathatatlan, de Spotify-on jó minden, és azt elmondhatom, hogy én ezért a számért fizettem elő Spotify-ra, mert úgy voltam vele, hogy a teljes albumot meghallgatom ott, de mire elértem a Tour de France-ig a világ összes reklámját meghallgattam, és meguntam azokat, szóval inkább előfizettem rá. 

Összeségében egész jó ez a lemez és nagyon örülök neki, hogy rátaláltam, de azért vannak nem feltétlenül egyedi elemek, ami így a második albumnál még tök okés, meg mivel nem egy az egyben koppintások, így nem is térek ki rájuk, mert WXLFLESS szerintem van annyira tehetséges, hogy majd kialakul az egyedisége. Mivel producer is, így valószínűnek tartom, hogy a saját dalait is ő producálta az lemezen, kivéve egyet, a Hidegvérrel című dalt, ezt DOÓR producálta, és ez a dal magasan kiemelkedik az albumról produceri munkát tekintve, és nyilván Doór Matyi az egyik, ha nem a legjobb producel itthon, így nem olyan baj az, ha ő jobb nálad, mert az akadémista focistáktól se várják el a Messi szintet, de azért fontosnak tartottam ezt kiemelni. 

A következő cikk vasárnap jön, még nem tudom, hogy miról fog szólni, de majd kipörgetem, eddig az AWS új albuma, a Sad Park Sleep nevű albuma és az A Király Halott új lemeze jött szóba, majd a szerencse kerék eldönti, hogy mi lesz. 

farkastalan.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://stonedinparadise.blog.hu/api/trackback/id/tr6718431467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása