Stoned in Paradise

Stoned in Paradise

2024-es Eurovízió ranglista!

2024. április 06. - BEn

 

Hiába arra akartam fel húzni a blogot, hogy a metalhead-é válásom történetét mutassa be, egy kicsit több mint egy év után rákellett jönnöm, hogy ez nem fog sikerülni, mert nem akarok metalhead lenni. Így is a metal szerelmese maradok, de az egész zenei színteret leakarom fedni. Ezért gondoltam jó ötletnek, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál dalait rangsoroló cikk lesz az első írás ebben az "új érában", mert itt is megtalálható nagyon sok fajta dal. Kezdjünk is bele!

sip.jpg

 

37.  Moldova  Natalia Barbu - In The Middle

A dal maga szerintem érdekes. Amikor megláttam, hogy öt szőke nő hegedűvel az oldalukon énekel, azt gondoltam, hogy itt baj nem lesz, de lett. Egyrészt, nem tud semmilyen szinten megfogni a dal. Talán a refrén tud számomra érdekes lenni, annak a részhez a lüktetése egész jó, de ezen kívül semmi extra. Másrészt a végén lévő operás ének teljesen semmissé teszi az előtt lévő két és fél percet. Szerintem nem is illett bele a dalba, de ha még illene hozzá, akkor se tetszene, mert az opera az a műfaj ami a legtávolabb áll hozzám. 

Összeségében a dal szerintem nem jó, sőt rossz. az ének se valami jó, a hangszerelés is unalmas, és a színpadi megjelenés se annyira elkápráztató. Ja és a szemből nézve jobb hátsó lánynak meg legközelebb mondjátok már meg, hogy álljon egy kicsit közelebb a mikrofonhoz, mert így nagyon  látványos, hogy tátog. Köszi. 

 

36. Izland  Hera Björk - Scared of Heights 

Alapvetően ezzel a dallal sincsen akkora baj, kivéve egyet. Ez a probláma pedig az, hogy rohadtul elavult. Ha 2002 lenne, akkor azt mondanám, hogy Izland győzelemre esélyes ezzel a dallal, de mivel 22 évvel azután vagyunk, így semmit mondó ez a szám, és nem is vesztegetnék rá több időt. 

 

 35. Ciprus  Silia Kapsis - Liar

Ez a dal nem azért került ennyire alulra a listán, mert nem lenne hallgatható, az igaz, hogy egy klisés pop dalocska, de néha van olyan hangulatom, amikor csak semmit mondó zenét akarok hallgatni, és arra tökéletes. A fő probléma vele az, hogy rohadtul személytelen az egész. Ez lehet azért van így, mert egy 17 éves lány énekli, akinek egyértelműen még nincs annyi személyisége, hogy akár az elvigye a hátán a produkciót. Ettől még nyilván rohadt tehetséges, meg nincs rossz hangja, de amint interjúkat kell adnia, kifog pukkanni ez a lufi, és nem lesz már többé izgalmas, mert a többi induló szinte biztos, hogy jobb és teljesebb interjúkat fog adni. 

Ezt már lehet egy kicsit túl gondoltam, de a tény az tény, ez pedig egy klisés pop dal. Nem szeretem a klisés pop dalokat, tehát ezért van ennyire alacsonyan.

 

34. Lettország  DONS - HOLLOW

A Lett küldönc dalával is ugyanaz a helyzet mint az előző számmal. Nagyon klisés lassú pop dal. Egy kicsit unalmas számomra, ezért nem is üt akkorát, mint amekkorát akar vele ütni DONS. A szöveg amúgy nem rossz, a hangja is jó, de úgy összeségében irrgalmatlanul középszerű az egész.

 

33. Málta  Sarah Bonnici - Loop

Ez most végre nem egy klisés pop dal, egy baj van csak vele, méghozzá az, hogy szar. Egyrészt túl sok benne a táncikolós rész, ami engem idegesít, mert engem a zene érdekel és nem az, hogy az adott előadó mennyire tud jól mozogni. Bár nem értek hozzá, de Sarah mozgás kultúrája nekem nem jön be. De ez a "nem jön be" az egész dalról elmondható. A szöveg se jó, maga a zenei alap is unalmas, Sarah hangja se valami jó szerintem, minden meg van benne, hogy utaljam, és ezt aktívan is megszoktam tenni. Konkrétan a napi feladataim között van, hogy ezt a dalt utálni kell.

  

 32. Luxemburg  TALI - Fighter 

 Ezzel a dallal is úgy vagyok, mint az előzővel. Majdnem minden elemét rühellem. Az egész dal fura nekem, mert a verzék, a refrén egy része is franciául van, de a refrén első kettő sora pedig angolul. Ezt nem értem miért van. A refrén zenei része is érdekes, ezt a tukka-tukka-s "dob" részt nagyon nem szeretem, TALI hangja sem jön be, szóval itt is az egész szám ötlete nem tetszik, ezért van ott, ahol.

 

31. Grúzia  Nutsa Buzaladze - Firefighter

Ezzel a dallal amúgy semmi probléma nincsen, csak nem tud megfogni. Csak azért került feljebb mint a többi ilyen középszerű dal (Ciprus és Lettország), mert egyszer elkezdtem dúdolni a refrénjét magamban, ami az előző kettő említett dallal nem fordult elő. 

 

30. Németország  ISAAK - Always On The Run

 Ez a dal is hasonló a Grúziai számhoz. Egyik eleme se érdekel, kivéve a szövege. Mert olyan emo szöveget írt ehhez a semmit mondó dalhoz, hogy emiatt egy kicsit jobb lett. Ha mondjuk kapna egy emosabb dalszerelést, meg egy ahhoz jobban illő hangot, biztos hogy feljebb lenne, de így csak a lista aljára fért fel. 

 

29. Svédország  Marcus & Martinus - Unforgetable

Ez a szám a címével ellentétben nagyon is felejthető. A verzékre nem is emlékszem, de legalább a refrén okés. Abból megmaradt annyi, hogy megmozgatós, és Marcus és Martinus is elég szépet táncikál rá, de azon kívül tényleg semmire nem emlékszem rá, és egy címvédő országként azthittem Svédország valami jobbat fog küldeni, de ez most nem jött össze. Pedig eddig szinte mindig tetszettek a Svéd dalok, de ez most nem.

 

 28. Görögország  Marina Satti - ZARI

Ebben a dalban végre vannak népi elemek. Nagyon szeretem az ilyen dalokat, amiben népi elemeket kevernek pop zenével. Egy baj van csak vele, hogy itt ne m sima pop zenét kevernek görög népi hangszerekkel, hanem a reggaeton-t, amit én ki nem állhatok. Ettől a tukka-tukka dob menettől kivagyok. Értem, hogy miért tetszik sok mindenkinek a dal, és nem fogok megbotránkozni ha a top 10-be kerül a dal, sőt el is ismerem, már most is, de nagyon nem nekem szól. 

 

27. Franciaország  Slimane - Mon Amour

Franciaország is biztos, hogy feljebb lesz az én helyezésemnél, hiszen automatikusan a döntőben indul, meg amúgy is többre értékelik mint én. Ez azért van, mert nem szeretem a balladákat, amik saját nyelven íródnak. Mert az előadó érzékelteti velem, hogy valamiért szomorú, de nem értem, hogy miért az, és magát a szomorúság látványát meg nem fogom értékelni. Itt is, Slimane hiába énekel jól, és adja elő a dalát rohadt jól, semmilyen szinten nem fog meg. 

 

 26. Portugália  iolanda - Grito

Itt is ugyanaz a helyzet. Nagyon szép a dal, de mivel nem értem, és lusta vagyok megnézni a szövegét, így nem kerülhet feljebb. Pedig ez a három (a következővel együtt) saját nyelvű ballada közül zeneileg még ez tetszik a legjobban. 

 

25. Szerbia   TEYA DORA - RAMONDA

Mint ahogy azt elspoilereztem, ez is egy saját nyelven íródott ballada, és csak azért raktam előrébb mint az előző kettőt, mert ennek elolvastam a szövegét angolul. Így se fogott meg annyira, de legalább tudom, hogy miért szomorú az előadó. 

 

24. Azerbajdzsán  FAHREE feat. Ilkin Dovlatov - Özünle Apar 

 Ez a dal simán lehetne akár az utolsó is. Unalmas és még félig angol, félig azeri nyelven íródott, amit én nagyon nem szeretek. Csak azért nincs ott, mert a közreműködő, Ilkin olyan ízt hoz az egész dalba a hangjával, ami annyira megtudott fogni, hogy utolsó helyett, huszonnegyedik lett.

 

23. Olaszország   Angelina Mango - La noia 

Ez a helyezés lehet a legmegbotránkoztatóbb, mert ezt a dalt nagyon sokáig az első helyre várták a fogadóirodák és a rajongóók is. Értem, hogy miért, mert tényleg jó előadó Angelina, a dal is maga nagyon fülbemászó, de számomra ez egy olyan dal, amit egyszer véletlenül meghallok a rádióban, amíg szól tök jó, aztán elfelejtem. És én nem szeretném, hogy egy ilyen dal nyerje meg a versenyt, ezért van ott, ahol.

 

22. Nagy-Britannia  Olly Alexander - Dizzy

Ez a dal se zavar sok vizet, a refrénje egész fülbemászó, van benne sok 90-es évek hatás, de ezen kívül nem nyújt semmit. Ez is csak egy rádió dal, és mivel nem szoktam rádiót hallgatni, így ezt se fogom. 

 

21. Szlovénia  Raiven - Veronika

Most már elértünk a nem rossz dalokhoz! Vagyis inkább azokhoz, amikben csak egy rövid rész tudott megfogni. Itt a vége fogott meg, ami szerintem az egész dal célja is, ugyanis az egész dal egy építkezés, és így hogy a dal nincsen három perc, és a nagyobb rész az építkezés, így a vége, tehát a csúcspont elég rövid, csak fél perc, ami nekem nem elég. Én ezt több ideig hallgatnám, és ha egy kicsit hosszabb lenne, akkor feljebb szerepelne a dalm így csak huszonegyedik.

 

20. Finnország  Windows95man - No Rules!

Ahogy a tavalyi győztesnek (Svédország), a másodiknak sem sikerült hasonlóan jó dal küldeni. Ebben a dalban is megvan a humor faktor, és az Electric Callboy "hatás", de ezen kívül más nincs. Tényleg rohadt vicces, ahogy a csávó Windows 95-ös haspólóban és szerintem női rövid farmerben, de ez nem elég egy jó dalhoz, de a másik tag, Henri hangjával lehet jó dalt alkotni, mert az nagyon jó. Nem kicsit hasonlít az Electric Callboy-ból ismert Nico-nak a hangjához. A refréneken kívül a többi rész a dalban nem túl élvezetes számomra, ezért nem kerülhet feljebb.

 

19. Albánia  BESA - TITAN

Ez is egy olyan dal, ahol csak egy rövid részt tudok élvezni a dalból, és milyen meglepő, itt is az utolsó fél percet, ugyanúgy, mint Szlovéniánál. Ebben az esetben nincsen építkezés, csak simán számomra nem tetsző zenei lépések, de ami 2:09-nél történik, az a zenei váltás, ami miatt ez a dal ide került.

 

18. Dánia  SABA - SAND

Ez a dal se rossz, itt is a vége fele van a csúcspont, ami jó, de itt azon kívül is vannak jó dolgok, és a csúcsponton kívül nem utálok mindent, mint az előzőekben. Szóval ebben jobb mint Szlovénia, Finnország és Albánia, ezért került föléjük. És ha a versenyig kitalálnak egy jobb színpadi képet, akkor elég erős induló lehet.

 

17. Izrael  Eden Golan - Hurricane

Túlléptünk a nem rossz dalokon, de még mielőtt jönnének az igazán jó dalok, még van kettő balladánk, amit szívem szerint egyik kategóriába se sorolnék be. Vannak bennük jó elemek, de nem olyanok, amiket rendszeresen hallgatnék. Egyszóval balladák. Az első ilyen az Izrael küldöttje, ami egy nem rossz dal, a végén lévő katarzis egész jó, de minden igaz rá, amit az előbbiekben leírtam. 

 

16. Belgium  Mustii - Before the Party's Over

Ez is hasonló az előző számhoz, Mustii-nak egész jó hangja van, és ő maga is egy jó embernek tűnik, szimpatikus egyéniség, jól előadja a dalát, ami egy ballada. Így hiába van akár mennyire szimpi, ha balladát írsz nem kerülhetsz feljebb.

 

15. Örményország  LADANIVA - Jako

 Alig vártam már azt, hogy végre jó dalokról írhassak, de mostantól csak azok lesznek. A Jako, szerintem a tökéletes Eurovízió dal. Vannak benne népi elemek, saját nyelvű a dal, ami ugye még egy plusz népi elem, és mégis meg van benne a buli hangulat, és szerintem erről szól a verseny. Mutassuk meg, hogy a mi országunkban mik a szokások, a nyelvünket is mutassuk meg, és érrezük jól magunkat. Ez mind megtörténik a dalban, de lesznek még nála jobbak.

 

 14. San Marino  MEGARA - 11:11

Az idei első rock helyezett ebből a kicsiny, de csodálatos országból érkezik. A MEGARA zenéje egyből megfogott, punk rock irányzatban játszanak, a szöveg olaszul és spanyolul van, és a refrén egyszerűen csodálatos. Annyira fülbemászó, hogy az leírhatatlan. A dal többi része is jó, de azért a refrén a fénypont, és a többi számok között van olyan, ahol minden tökéletes, ezért nem kerülhetett a top 10-be.

 

13. Ausztria  Kaleen - We Will Rave

Ausztria dala, számomra egy nagyobb meglepetés, mert az ő dalaikat nem is szoktam szeretni, és magát a stílust se nagyon szívelem, amiben a szám született. Ugyanis, ilyen 90-es évekbeli techno hangulata van, ha nagyon szakszerű akarok lenni, akkor eurodance a műfaja, és valamiért nagyon tetszik, de azért top 10-be ez se kerülhet be. 

 

12.  Ausztrália  Electric Fields - One Mikali (One Blood)

Ennél a dalnál lehet, hogy csak a története az ami megfogott. Maga a dal is tök jó, egy kicsit elavult, bár nem annyira, mint az Izlandi dal, annál egy fokkal modernebb. Előszőr van didzseridu ausztrál dalban, ami ugye egy őslakos hangszer, de nem csak a hangszer az egyetlen őslakos a dalban ugyanis a duó énekese, Zaachariaha Fielding is őslakos, és yankunytjatjara-ul is énekel a dalban, ami különleges, főleg úgy, hogy eddig az ausztrál dalokban semmilyen ilyen fajta dolog nem szereplet. 

 

11. Csehország   Aiko - Pedestal

Ezt a dalt valamiért nagyon utálja mindenki. Pedig a mostani trendekbe bele illik, amúgy is jó szerintem, Aiko érdekes karakter, de mégis mindenki utálja. Így nagyon bele akartam rakni a top 10-be, hogy kiálljak a dal mellett, de végül nem tettem, amit már lehet, hogy meg is bántam, mert tényleg rohadt jó, de már mindegy. 

 

10. Írország  Bambie Thug - Doomsday Blue

Írország dalai amióta követem az Eurovíziót szarok. Unalmas pop dalok, amik az egyediség gondolatát se tartalmazták, de az idei dallal nagyon nagyot vállaltak, mert ez végre egy egyedi dal. A műfajáról egyetlen előadó jut eszembe, ő pedig Poppy. Egyszerre aranyos, kislányos pop és durva metal breakdownok, sikolyokkal fűszerezve. Ennél több nem kell, ilyen dal fér be nállam a top 10-be!

 

9. Ukrajna  alyona alyona & Jerry Heil - Teresa & Maria

Ezt a dalt magam sem értem, hogy miért raktam fel ide. Mert nagyon tetszik, a refrén jó, igaz váltott nyelvű, amit nem szeretek, így ez már egy mínusz pont. Saját nyelvű, és nem bulis dal, így zavar, hogy nem értem, hogy miért nem jó a kedvük, tehát már kettő mínusz pontja van. De valahogy még is úgy érzem, hogy ennek a számnak itt a helye, mert olyan erő van benne, amit nagyon hiányolok a többi ilyesfajta balladából, szóval szerintem rájöttem, hogy miért van ez a dal ott, ahol.

 

8. Spanyolország  Nebulossa - ZORRA

Ez a dal azért különleges, mert az énekes hölgy, María Bas 56 életévével a legidősebb résztvevő. Zeneileg a 80-as évek diszkó muzsikája jut eszembe róluk, amit nagyon hitelesen is adnak elő, mert ránézésre a duó mind két tagja átélte ezt a korszakot, sőt szerintem még buliztak is ilyen zenére. Tehát hitelesek, még spanyolul is énekelnek, a buli hangulatot is hozzák, egyértelmű top 10-es dal. 

 

7. Hollandia  Joost Klein - Europapa 

 Erről a dalról azt hittem, hogy csak egy komolytalan pop dalocska, ilyen hyper pop és techno keverék zeneileg, ami szerintem nagyon különleges, és működik is. Hollandul van, a saját nyelv tehát pipa, a buli hangulat is, érdekes is a dal, és nem csak sablonok sablonok hátán, szóval minden meg van benne ami kell, és még a végén van egy kis komoly és szomorú rész is, ami meggyőzött arról, hogy ennek a dalnak ilyen magasan kell lennie. 

 

6. Lengyelország  LUNA - The Tower 

Ez a dal szinte a tökéletes modern pop dal, majdnem minden meg van benne, ami egy mainstream zenében lennie kell, szóval nem is kérdés, hogy ennek a számnak ilyen magasan kell szerepelnie. Van benne egyediség, jó ötletek, mind a zenében, mind a klipben, remélem, hogy a versenyen is jól fog teljesíteni. 

 

5. Litvánia  Silvester Belt - Luktelk

 Ez a dal is majdnem bele esik a tökéletes Eurovíziós dal kategóriába, mert saját nyelvű és a buli hangulat is benne van, de nincsen benne népi hangszer. Népi hangszer helyett van benne egy olyan hangulat, amit lehet csak én érzek bele, de Silvester hangja olyan aurát teremt ennek a dalnak, ami a zenéhez egyáltalán nem illik szerintem, mert inkább ilyen sötétebb, már-már pszichotikus, és rohadt jó. Ezért megérdemli, hogy a top 5-be legyen, sőt eredetileg ez volt az első, csak aztán a többi négy dalt többet hallgattam mint ezt, ezért fölé kerültek.

 

4. Észtország  5MIINUST x Puuluup - (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

Ez a dal két dolog miatt érdekes. Egyrészt, ennek a dalnak van a leghosszabb címe az Eurovízió történelmében, másrészt ez a tökéletes dal erre a versenyre. Megvannak benne a népi hangszerek, a saját nyelv, és a buli hangulat. Tényleg tökéletes ide, de mégis van nála három jobb dal, amik közül nem tudok dönteni, hogy melyik legyen az első, így az abc sorrendhez folyamodtam, de vegyétek úgy, hogy a következő három szám együtt az első. 

 

3. Horvátország  Baby Lasagna - Rim Tim Tagi Dim

Ez a dal nagyon hasonlít az előző évi ezüst érmes, Käärijä dalára, aminek szerintem nyerni kellett volna, és ez egy utólag odaítélt díjként fogom fel. Nem csak ezért szeretném, hogy nyerjen, hiszen ez a dal Käärijä-hoz való hasonlítgatás nélkül is megállja a helyét, mert nem teljesen ugyanaz a kettő, de azért eléggé érezhető egy párhuzam közöttük. A dal amúgy a rock és techno stílusokat keveri, de nagyobb arányban van rock, ami ugye finn "elődjénél" máshogy volt. Tehát senki se értsen félre, ez a dal önerőből is rohadtul esélyes a győzelemre, még a fogadóirodáknál is, de remélem, hogy megbosszulja azt, hogy Käärijä nem nyert végül, és azt is remélem, hogy nagyon sok macska lesz vele a színpadon, mert ahogy utánna néztem a csávónak, az tűnt fel, hogy szinte mindig a macskájáról beszél, macska menhelyeket támogat, és ha jól láttam van neki is vagy hat macskája,  

 

2. Norvégia  Gåte - Ulveham 

Honnan máshonnan érkezhetne az egyetlen metal dal, mint Norvégia. Nagyon érdekes ez a dal, van benne egy népi hangszer, norvégul van, de mégse hívnám feltétlenül folk metalnak, inkább alternatív metalnak, folk elemekkel. Tényleg rohadt jó a dal, az énekesnek nagyon jó hangja van, és régen nyert már metal dal, legutoljára 2006-ban a Lordi személyében , szóval úgy érzem, hogy eljött az ideje egy újabb metal nyertesnek. 

 

1. Svájc  Nemo - The Code 

Ez csak azért raktam első helyre, mert ez van abc sorrendben az utolsó helyen, így ez csak úgy ide került, de nem bántam meg, hogy ez került ide, mert ez egy csodálatos dal. Három olyan stílust kever össze, amire még gondolni se mernék. A trap és a drum and bass még elképzelhető, de ezekhez még odajön az opera és azt se tudom hol vagyok. De ennél a dalnál ez vakahogy még is működik, és a legjobb benne, hogy Nemo simán elénekli élőben az operás részeket, a sima éneket is nyilván és még rappel is. Tényleg eszméletlenül tehetséges a srác és szerintem meg is érdemli, hogy nyerjen, bár az nekem mindegy, hogy ki nyer ez a három közül, mindegyiknek ugyanannyira örülni fogok.

A bejegyzés trackback címe:

https://stonedinparadise.blog.hu/api/trackback/id/tr9418362541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása