Stoned in Paradise

Stoned in Paradise

Gyászos Hétfő #1 (2023.02.05)

2023. április 24. - BEn

Sziasztok! Ez volt az első olyan írás, amit legszívesebben mindenkinek megmutattam volna, ha nem szólna ilyen számomra érzelmes és nehéz témáról, és ha nem írtam volna meg ilyen nagyon "csöpögősre". Innentől érezhető a legnagyobb fejlődés szerintem is, és azok szerint is akik ezeket már olvastam, szóval már nem fogok az elejére ilyen üzeneteket, csak a dátum lesz a régi. Remélem tetszeni fog neketek, ha bármilyen észrevételed van azt oszd meg velem a kommentekben! 

 

sip.jpg

 

AWS-Fekete Részem

Gyászos Hétfő (korábban Fekete Rovat)

 

letoltes_1.jpg

 

Szomorú napra ébredtünk. Hiszen ma van egy csoda elbúcsúzásának 2. évfordulója. Hihetetlen. Siklósi Örs már két éve nincs velünk. Ezt a tényt sokáig fel sem tudtam fogni. Hogy történhetett meg ez az egész? Most tényleg nem láthatom többet őt élőben?  Ilyesmi gondolatok jártak a fejemben állandóan. De mára már, ha elfogadni nem is, de felfogtam az eseményt. Ezt is azért írom, hogy segítsen felemészteni a dolgokat, és nagyon remélem, hogy úgy fogok felállni az asztalomtól, hogy ez egy méltó búcsú lett neki.

 

Na de beszéljünk most már az albumról (amely nem mellesleg idén októberben lesz öt éves). A korongon 13 dal van ebből 3 bónuszként szerepel. Ez a három nem más, mint az Eurovíziós Dalfesztiválon megismert Viszlát Nyár rendes és akusztikus változata és az Ossian-Éjféli Lány című számának feldolgozása. A lemez a zenekar többi munkájához képest sokkal sötétebb és durvább. Ezt ők is észrevették, így a hallgathatóság miatt rákerültek olyan dalok, mint az Éjjeli Tánc, ami szerintem egy közösülést mutat be. Ezt a véleményemet alátámasszák olyan sorok, mint például: „Beléd másolom testem adathalmazát” és „Ebben a játékban veled játszam csak, órákon át”. Meg azért a cím is elég árulkodó szerintem. A másik ilyen dal a Menedék. Ez a szerzemény a világ előli elbújásról szól, amit vagy egy bizonyos hely ad meg, vagy egy specifikus személy. De van valami különleges ebben a dalban. Méghozzá az, hogy ebben a számban van a legfeleslegesebb breakdown. Egyrészt nem illik a dal hangulatához sem és összesen tizenöt másodperc hosszú. De ott van még a Vigyázz Rám is, ami a felnőtté válás utáni ráeszmélésről szól, azon belül is az anyák állandó gondoskodásának hiányáról. De most már tegyünk túl magunkat a hangulatfokozókon, és kezdjünk bele a sötét dolgokba. Legelőször is itt van nekünk az egyik legjobb album kezdés, amit valaha hallottam, a Fekete Részem. Ez a dal szerintem az egoról szól, hisz nagyon sok embernek ez az a dolog, ami visszahúzza őket, ahogy ez a dal refrénjében is elhangzik. A következő szám az X/0, ami szintén egy nagyon erős mondanivalóval és durva hangszereléssel operál. Őt követi a Lakatlan Ember. Ebben a számban felfedeztem egy elég erős vallás kritikát, de érzek benne egy kicsi bírálást a modern világ felé is. Aztán jön egy kicsit odaszólogatós nóta, a Hol Voltál. És ezt a négyest követi az előbb említett Éjjeli Tánc, és szerintem ez a hangulat javítás egy kicsit hamar jön.  Hogyha a Fuss! című dal lenne az ötödik akkor megérteném, hogy utána következik egy nyugisabb mű, de így szerintem csak megakasztja az album hangulatát. És hiába következnek ezután olyan dalok, mint a Kötelék és az Egyedül Maradtál nem tudnak annyira érvényesülni.

Összeségében szerintem ez az AWS, ha nem is a legjobb szerzeménye, számomra ez a legikonikusabb. Hiszen ez volt az első album a minek megjelenését figyelemmel követtem, és nem mellesleg ez volt az első, amit megkaptam CD-n. És hiába mondtam el szinte mindegyik szám miről szól, Örs halálával minden szöveg kapott egy másik mondanivalót, amelyeket a történtek nélkül fel se ismertük volna. És pont ezért nem akartam hallgatni egy időben soha többet az AWS-t. De, amikor már több mint egy éve nem hallgattam őket elmentem a szüleimmel egy emlékturnés koncertre. És nagyon jól esett azt látni, hogy nem csak én nem tudom eldönteni azt, hogy sírjak vagy bulizzak. És egy kicsit ez az élmény is segített feldolgozni a feldolgozhatatlant. Így január 16.án amikor a zenekar hivatalosan is bejelentette új énekesüket Stefán Tomi szeméjében végkép megnyugtatott. És elkezdtem újra felidézni a régi emlékeket, amit a banda adott nekem. Ennek hatására 2023 február 5.én kijelenthetem, hogy túl vagyok eddigi rövid életem első nagy traumáján. És végleg elengedtem útjára az egyik legnagyobb bálványomat. Szóval: szia Örs, majd találkozunk odaát.

ors.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://stonedinparadise.blog.hu/api/trackback/id/tr718109520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása