Stoned in Paradise

Stoned in Paradise

POP-filter#1 Hundred Sins-Operett

2023. július 09. - BEn

100bun.jpg

 

Így a nagy visszatérés alkalmából, új rovatot indítok, amelynek címe POP-filter. Ennek az írás sorozatnak az a lényege, hogy felcsapom magamra a pop filtert, és nem a megszokott rock/metal szcénából válogatok bemutatni való albumokat, hanem a pop világából. Első lemeznek a hazai pop világ egyik leghíresebb producerének, Hundred Sins-nek hoztam el a legújabb albumát.

Hundred Sins dolgozott már Azahriah-val, és ő volt a tavalyi év egyik legnagyobb slágerének a Bagira címre keresztelt Beton.Hofi dalnak a producere is. Az Operett a második szóló albuma, az első az Opera című szerzemény volt. Az Operán 11 dal volt, és 16 közreműködő. Az Operetten 7 dal van, és 14 feat. Egész érdekes az, hogy 4 dallal kevesebb van, de mégis csak kettővel kevesebb közreműködő, de szerintem működik. Vannak visszatérő vendégek is. Ilyenek például: ajsa luna, Szlimmy, Miller Dávid és YaBalka.   

Nem véletlenül választottam pont ezt az albumot, hanem azért, mert egyrészt nagyon kedvelem Hundred Sins munkásságát, másrészt érdekes ez a projekt, harmadrészt vannak közös elemek a metal zenében, és abban, amit ő csinál, hiszen egyik sem egy szomszéd barát zene, mert elég zajosak, és még screamelés is van bennük.

 

Az album a Futhatnék című dallal indít, amin egy női énekes trió énekel, név szerint ajsa luna, akit Hundred Sins miatt ismerek, Végh Janka, akiről eddig még sosem hallottam, de a verzéjében elég jó, és · Schoblocher Barbara a Blahalouisiana zenekar énekese, aki a legrövidebb részt kapta, de azzal a kis résszel is naggyon feldobta a dalt. A második „bocsi” című szám, szerintem az egyik legjobb dal a lemezen. Kettő vendég előadó van rajta, az egyik Brenka, aki Dárdai Blanka néven vált ismerté, hiszen a 2019-es X-Faktorban ezen a néven indult. Ő énekli az általam refrénnek vélt részt, de a dalt szerintem DZSINDZSER viszi a hátán, akit sokféle képpen ismerhetünk. Volt már ő Závodi Marci, Zävodi, egy rövid ideig 9in9er és most DZSINDZSER. Akárhogy hívják, ő mindig elképesztő szintet hoz, most is szerintem ő nyújtja a legjobb énekes teljesítményt, pedig van egy pár jó énekes az albumon. Mint például Miller Dávid, aki a Hazug Hollywood Hills című dalon énekel.  Dávid éneklése mellett és Hundred Sins produceri munkája is elképesztő, nem csak ezen a dalon, hanem az összes számban tud valami különleges és meglepő fordulatot írni, ami így hét dal után nem válik unalmassá, nem úgy, mint az előző cikk témája, a Sleep Token album. A Sleep Token-nél 13 dal van és arányban 4 percesek, és így rohadtul unalmas lesz már a végégre a zene komplexitása. Itt ugye 7 dal van és átlagban körülbelül kettő és fél percesek, de vannak dalok, amelyek nem is érik el a két percet, mint például a Hazug Hollywood Hills. Szóval megkérem brit barátaimat, ha össze akarnak hozni egy jó, de mégis komplex albumot, tegyék meg azt úgy, hogy minimum 9 dal van. Na de evezzünk vissza magyar vizekre, ugyanis a negyedik dalon van az egyetlen olyan közreműködő, akit még anyukám is ismer, ő nem más, mint Járai Márk, a Halott Pénz énekese. A Legalább Élek egy nagyon jó dal, és ez is éppen csak eléri a két percet 2:05 hosszúságú futamidővel. Az ötödik dalnak van a legérdekesebb története, hiszen ez lett a második single, és végül az is lett, de csak egy hónappal későbbkerült ki a tervezettnél, hiszen előszőr Hundred Sins elfelejtette feltölteni, másodjára azért, mert az egyik közreműködő, név szerint Molnár Tamás visszamondta, és így kellett keresni egy új vendég énekest, ez végül a(z) NLP egyik scremerje lett, akit, ha minden igaz Kovács Zoltánnak hívnak. A dalt Lil Frakk kezdi, ő, mint mindig nagyon jó. A refrént NLP (nem vagyok biztos a nevében, tehát Kovács Zoltán helyett így hívom) ordítja végig, és utána jön egy éneklős rész Pankától, aki amúgy ugyanaz, mint Végh Janka. Az ő része ugyanolyan okés, mint a Futhatnék-ban. Ez a kedvenc dalom, nem csak a metalos refrén miatt, de nagyrészben azért. A következő dal, egy olyan dal folytatása, amit már ismerünk, ez nem más, mint a Fekete Macska Pt.2, ami az Operáról is azért tűnt ki, mert ordibáltak benne, és ez itt is megmaradt. Itt a ``hörgésért˝ az NLP másik énekese Fehér Holló felel. Az ő része jó, csak úgy, mint Szlimmy-é. Szlimmy dala már az Operán is tetszett, és itt is jó, amit csinál, na de Schëri Luxio része. Nem akarok trágár és sértő lenni, de amit ő csinál, az szerintem egy nagy rakás szar. A hangja se tetszik, és még a szövege se jön ki ütemre néha. Nem értem, hogy lehetett ezeket a szövegrészeket benne hagynim és összeségében ezek a részek miatt nem tudom azt mondani, hogy ez a legjobb dal az albumon, mert ez a hardbass össze mixelve Fehér Holló ordibálásával elég érdekes, és jól is működik. Az utolsó dal, a Penge 2, szintén egy folytatás, és ezen is YaBalka énekel. Az előző is szomorú volt, de ez egyenesen depresszív. Depresszívségét az is bemutatja, hogy van benne egy olyan sor, hogy: „félek attól, hogy öngyilkos leszek”.

 1000bun.jpg

Látok egy kis koncepciót a címadások mögött, hiszen az Opera egy hosszú szomorú anyag volt, míg az Operett egy rövid album, bár nem vidám, sőt egész depresszív, és még a borítója is sötétebb, mint az elődjéé. Nekem talán egy kicsit jobban tetszik az Opera, de az Operett sem marad le sokkal mögötte.

 

Most egy hétig megint nem lesz cikk, de nem kell izgulni, nem tűnök el, hanem nyaralok, és közben dolgozok a Metallica életút cikkjén. Addig is hallgassatok sok metalt, vagy Hundred Sinset, na pá!  

sip.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stonedinparadise.blog.hu/api/trackback/id/tr4018163236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása